|
Uzasadnienie i idea projektu:
Wszystkim rodzicom i wychowawcom zależy na tym, aby wychować dzieci na mądrych i szczęśliwych ludzi, samodzielnych i twórczych. Wprowadzenie dzieci w świat wartości moralnych, jest niezwykle ważne, gdyż są one fundamentem dalszego życia. Proponowany projekt obejmuje pięć spotkań w ciągu roku szkolnego, obejmujące rozmowę o uniwersalnych wartościach.
Cele ogólne:
• Kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym wobec inności.
• Rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości.
• Aktywizacja dzieci i młodzieży na zrozumienie inności u innych osób.
• Wychowanie do wartości takich jak tolerancja, akceptacja, wyrozumiałość, szacunek
i wrażliwość.
Cele szczegółowe:
• Kształtowanie postawy akceptacji wobec inności wśród dzieci.
• Dostrzeganie podobieństw i różnic między ludźmi.
• Integrowanie szkół polonijnych i polskich poprzez realizację projektu “Emocja”.
• Nauka tolerancji wobec osób różniących się od nas między innymi wyglądem, zachowaniem, kolorem skóry, wyznaniem- jak również cechami nie widocznymi na pierwszy rzut oka np. choroby serca, autyzm, cukrzyca
• Kształtowanie postaw empatii wobec inności.
• Budowanie przyjaznego klimatu integracji.
• Nauczanie, że wszyscy jesteśmy pełnowartościowymi ludźmi, pomimo różnic, które posiadamy.
• Eliminowanie zachowań agresywnym w stosunku do inności.
• Przygotowanie dzieci do powrotów do Polski bądź ewentualnej migracji.
KLASA 2A
WYCHOWAWCA: BEATA MAMOT
Uzasadnienie i idea projektu:
Wszystkim rodzicom i wychowawcom zależy na tym, aby wychować dzieci na mądrych i szczęśliwych ludzi, samodzielnych i twórczych. Wprowadzenie dzieci w świat wartości moralnych, jest niezwykle ważne, gdyż są one fundamentem dalszego życia. Proponowany projekt obejmuje pięć spotkań w ciągu roku szkolnego, obejmujące rozmowę o uniwersalnych wartościach.
Cele ogólne:
• Kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym wobec inności.
• Rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości.
• Aktywizacja dzieci i młodzieży na zrozumienie inności u innych osób.
• Wychowanie do wartości takich jak tolerancja, akceptacja, wyrozumiałość, szacunek
i wrażliwość.
Cele szczegółowe:
• Kształtowanie postawy akceptacji wobec inności wśród dzieci.
• Dostrzeganie podobieństw i różnic między ludźmi.
• Integrowanie szkół polonijnych i polskich poprzez realizację projektu “Emocja”.
• Nauka tolerancji wobec osób różniących się od nas między innymi wyglądem, zachowaniem, kolorem skóry, wyznaniem- jak również cechami nie widocznymi na pierwszy rzut oka np. choroby serca, autyzm, cukrzyca
• Kształtowanie postaw empatii wobec inności.
• Budowanie przyjaznego klimatu integracji.
• Nauczanie, że wszyscy jesteśmy pełnowartościowymi ludźmi, pomimo różnic, które posiadamy.
• Eliminowanie zachowań agresywnym w stosunku do inności.
• Przygotowanie dzieci do powrotów do Polski bądź ewentualnej migracji.
KLASA 2A
WYCHOWAWCA: BEATA MAMOT
|
|
Klasa 2a zakończyła w piątek realizację II modułu projektu edukacyjnego "Emocja". Do krainy "Wyobraźni" przeniosło nas opowiadanie o "Żółtym baloniku" oraz poetycka opowieść o "Potędze wyobraźni". Każdy wykonał swój balonik marzeń. Wiele radości sprawiła dzieciom praca z aplikacją Quiver. Na zakończenie zajęć była spontaniczna zabawa balonikami. Listopadowy dzień nie musi być smutny i ponury...szkoda, że to ostatni dzień naszej tradycyjnej nauki. Na koniec były uściski. Od poniedziałku zasiadamy przed ekrany. Też damy radę 💪

Dzieci z klasy 2a wraz wychowawcą Beatą Mamot zakończyły MODUŁ I Międzynarodowego projektu edukacyjnego EMOCJA. Tematem przewodnim była KREATYWNOŚĆ. Dzieci zaprokektowały piękne kropki z okazji DNIA KROPKI oraz obejrzały film edukacyjny o kropce. Zademonstrowaly i opisały emocje, które towarzyszą człowiekowi, zakodowały oraz zrobiły SŁÓJ ZŁOŚCI I SŁÓJ RADOŚCI. Czekamy z niecierpliwością na rozpoczęcie MODUŁU II.

|
|
|