28 października 2021   
Szkoła Podstawowa nr 13 im. Stefana Rowińskiego w Ostrowie Wielkopolskim
 
 

 

Szkolne zestawy podręczników na rok szkolny 2021/2022


BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ URZĘDU MIEJSKIEGO
W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM


Wytyczne GIS, MZ i MEN dla szkół podstawowych edukacja wczesnoszkolna

PROCEDURA PRZEBYWANIA RODZICÓW I INNYCH OSÓB
NA TERENIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 13  IM. STEFANA ROWIŃSKIEGO W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM


Film edukacyjny Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia

ostrowska trzynastka na facebook

gazetka szkolna -  www.juniormedia.pl/redakcje/panel/zycie- trzynastki
Kwestionariusz na szczepienie osoby niepełnoletniej - kliknij

Drodzy Mieszkańcy Ostrowa Wielkopolskiego,

zwracamy się z prośbą o wypełnienie ankiety w badaniu dotyczącym preferencji i opinii mieszkańców na temat  Ostrowa Wielkopolskiego . Wyniki badania będą pomocne w opracowaniu Strategii Rozwoju do roku 2030, która na kolejne lata wyznaczy priorytety i kierunki rozwojowe, poprzez wspólnie zdefiniowane i obrane najważniejszych cele, do których będziemy chcieli dążyć realizując nową politykę długoterminowego rozwoju Ostrowa Wielkopolskiego.

Badanie jest realizowane przez Urząd Miejski w Ostrowie Wielkopolskim przy wsparciu zewnętrznego i niezależnego eksperta, firmy Lider Projekt Sp. z o.o.
Ankietę można wypełnić poprzez widoczny QR code oraz osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego w Ostrowie Wielkopolskim - biuro nr 313
Pragniemy zapewnić, że Państwa uczestnictwo w badaniu jest anonimowe.
Zachęcamy do aktywnego udziału w projekcie.
Zespół ds. opracowania projektu strategii.Link: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfBzeWK5Bwt09DzPIEnH-8OMe3KkrPuaChKR3bzc4BE81qYXA/viewform?usp=sf_link
Piotr Młynarz
Wydział Rozwoju Miasta - Referat Obsługi Inwestorów
Telefon: +48 62 58 22 31

 

Szkolne zestawy podręczników na rok szkolny 2021/2022


BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ URZĘDU MIEJSKIEGO
W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM


Wytyczne GIS, MZ i MEN dla szkół podstawowych edukacja wczesnoszkolna

PROCEDURA PRZEBYWANIA RODZICÓW I INNYCH OSÓB
NA TERENIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 13  IM. STEFANA ROWIŃSKIEGO W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM


Film edukacyjny Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia

ostrowska trzynastka na facebook

gazetka szkolna -  www.juniormedia.pl/redakcje/panel/zycie- trzynastki
Kwestionariusz na szczepienie osoby niepełnoletniej - kliknij

Drodzy Mieszkańcy Ostrowa Wielkopolskiego,

zwracamy się z prośbą o wypełnienie ankiety w badaniu dotyczącym preferencji i opinii mieszkańców na temat  Ostrowa Wielkopolskiego . Wyniki badania będą pomocne w opracowaniu Strategii Rozwoju do roku 2030, która na kolejne lata wyznaczy priorytety i kierunki rozwojowe, poprzez wspólnie zdefiniowane i obrane najważniejszych cele, do których będziemy chcieli dążyć realizując nową politykę długoterminowego rozwoju Ostrowa Wielkopolskiego.

Badanie jest realizowane przez Urząd Miejski w Ostrowie Wielkopolskim przy wsparciu zewnętrznego i niezależnego eksperta, firmy Lider Projekt Sp. z o.o.
Ankietę można wypełnić poprzez widoczny QR code oraz osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego w Ostrowie Wielkopolskim - biuro nr 313
Pragniemy zapewnić, że Państwa uczestnictwo w badaniu jest anonimowe.
Zachęcamy do aktywnego udziału w projekcie.
Zespół ds. opracowania projektu strategii.Link: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfBzeWK5Bwt09DzPIEnH-8OMe3KkrPuaChKR3bzc4BE81qYXA/viewform?usp=sf_link
Piotr Młynarz
Wydział Rozwoju Miasta - Referat Obsługi Inwestorów
Telefon: +48 62 58 22 31

Aktualności 2020/2021
 

W roku szkolnym 2020/2021 uczniowie klasy 5 wzięli udział w projekcie Uniwersytetu Dzieci - Lekcje z emocjami. Jak dbać o swój nastrój?
W trakcie zajęć uczniowie wzięli udział w aktywnościach, podczas których rozpoznawali, oswajali i wyrażali własne emocje. Poznali także strategie radzenia sobie z nimi. Dzięki temu rozwinęli empatię, wrażliwość i umiejętność współpracy.

  


Uczniowie 3 a wraz z wychowawczynią dzisiejszy dzień spędzili na ostatniej wycieczce klasowej - wycieczce na zakończenie I etapu edukacyjnego. Odwiedziliśmy pierwszy i NAJDŁUŻSZY w południowej Wielkopolsce Park linowy z czterema trasami oraz Jedyną w POLSCE Wieżą Na5ięć. Pan Rafał - absolwent ostrowskiej trzynastki przeszkolił naszą grupę. Ukończyliśmy zieloną trasę👍🏆👍
W cieniu drzew na kompleksie Piaski Szczygliczka wesoło razem bawiliśmy się na placach zabaw i zewnętrznej siłowni. Lody były przepyszne. Dziękuję Rodzicom za pomoc i opiekę.
Wakacje już tuż tuż🍡🍡🍡🌞🌞🌞

    


Lekcje języka polskiego to nie tylko czytanie opasłych tomów, rozbiory logiczne i gramatyczne zdania, udźwięcznienie i ubezdźwięcznienia wewnątrzwyrazowe. Polski daje możliwość kreatywnych, twórczych działań.
 Nawet trudne lekcje zdalne nie zabrały nam radości tworzenia prac niezwykłych, innowacyjnych, wyjątkowych. Uczniowie klasy 4a, 5, 6a oraz 7 podjęli się wykonania ciekawych zadań, które towarzyszyły omawianiu obowiązkowych lektur szkolnych.
Uczniowie klasy 4a stworzyli cudowne makiety akademii Pana Kleksa i zamknęli świat Narnii w pudełku, „piątaki” odtworzyły Plac Broni z utworu Ferenca Molnara, 6a przygotowała informacje na temat Anieli Kowalik w formie lapbooka, natomiast uczniowie klasy 6, pracując w grupach, odtworzyli drogę, którą podążał Mały Książę.
Wszystkim uczniom gratulujemy pomysłowości!

galeria zdjęć   


 W roku szkolnym 2020/2021 klasa 5a wzięła udział w programie „Wiem i Działam” organizowanym przez Polską Akcję Humanitarną. Uczniowie zrealizowali cykl 4 lekcji o mądrym pomaganiu. W ramach zajęć wspólnie wypracowali odpowiedzi na 4 pytania:
1. Co to jest pomoc humanitarna?
2. Co się dzieje na świecie, że potrzebna jest pomoc?
3. Czy każda pomoc jest dobra?
4. Co możemy zrobić?
W trakcie realizacji programu uczniowie dowiedzieli się, jak reagować na kryzysy humanitarne na świecie spowodowane przez konflikty zbrojne lub katastrofy naturalne oraz zapoznali się z praktycznymi pomysłami na działania.
Uczniowie podjęli decyzję, że zaangażują się w akcję pomocową na rzecz Somalii „Zamiast Kwiatka Niosę Pomoc”. Idea tej akcji jest prosta – zamiast kupować kwiatki, czekolad czy upominki dla nauczycieli z okazji zakończenia roku szkolnego można tę kwotę wpłacić na konto PAH. W tym celu założona została zbiórka na portalu Polskiej Akcji Humanitarnej – pomagamy.pl (link do naszej akcji: https://pomagamy.pl/4133). Dziś na koncie mamy już 35% założonej kwoty, za co z całego serca dziękujemy!
W tym miejscu warto wspomnieć, że mieszkańcy i mieszkanki Somalii od dłuższego czasu zmagają się z trudnymi warunkami bytowymi. Katastrofa klimatyczna te warunki jeszcze bardziej pogarsza. Długotrwałe susze i gwałtowne powodzie oraz wieloletni konflikt prowadzą do przemieszczania się ludzi i problemów z zaspokojeniem podstawowych potrzeb  życiowych, takich jak woda, jedzenie lub schronienie.
Razem możemy ich wesprzeć!

  


Marta Nowak z klasy 6a jest uzdolnioną uczennicą. Niewątpliwie jednym z jej talentów jest umiejętność wypowiedzi, nie tylko ustnej, ale i pisemnej. Potrafi budować fascynujące teksty, pełne nieoczekiwanych zwrotów akcji, różnorodnych bohaterów, ciekawych przygód i dialogów.
Swoje umiejętności zaprezentowała, biorąc udział w XXIV Konkursie Literackim im. Marii Konopnickiej organizowanym przez Szkołę Podstawową nr 10 w Kaliszu pod honorowym patronatem Prezydenta Miasta Kalisza, pana Krystiana Kinastowskiego. Warunkiem uczestnictwa było przesłanie własnego utworu o dowolnej tematyce. Marta, specjalnie do konkursu, stworzyła opowiadanie, które zatytułowała: „Spotkanie w lesie”.
Jury konkursu dostrzegło talent naszej uczennicy i przyznało jej wyróżnienie.
Serdecznie gratulujemy Marcie i życzymy kolejnych sukcesów!

  


W czerwcu oficjalnie klasa III B wraz z wychowawcą otrzymała certyfikat ukończenia projektu Czytam z klasą – Lekturki spod chmurki, nad którym pracowaliśmy od października 2020 r do czerwca 2021 r. W ramach  prac nad projektem klasa przeczytała trzy dodatkowe lektury: „Kapelusz Pani Wrony”, „Baśnie” oraz „Co słonko widziało”. Dziś za swoją pracę otrzymaliśmy potwierdzenie wykonania zadania, a tym samym ukończenia całego projektu.

    


Dnia 11.06, uczniowie klas 4-8 wzięli udział w podsumowaniu szkolnego projektu "Wiosna w Europejskich Barwach". Każdy uczeń miał okazję przekonać się czy faktycznie uważał podczas wyświetlania prezentacji na godzinach wychowawczych 🙂.  Podsumowanie odbyło się za pośrednictwem platformy Kahoot, w formie quizu weryfikującego wiedzę na temat opracowanych przez klasy krajów. Pytania były ułożone na podstawie przesłanych przez klasy prezentacji.  Trzeba przyznać, że humory dopisywały 🙂.

  


Podczas zajęć zdalnych uczniowie mogli korzystać z aplikacji PixBlock. W czasie zajęć uczniowie zapoznali się z językiem Python. Rozwiązując krótkie zagadki logiczne, układając bloki kolorowych instrukcji poznawali język python. Każda kolejna zagadka wprowadzała uczniów do coraz bardziej zaawansowanego pojęcia programowania.
W czasie nauki stacjonarnej uczniowie pracowali z robotem Photon i aplikacją Photon Draw. W tym interfejsie tworzyliśmy ruchy robota poprzez rysowanie palcem ścieżki na ekranie dotykowym. Do narysowanej drodze można dodać instrukcje, w których robot będzie: wydawał dźwięk, zmieniał kolor.
Stworzenie takiej sekwencji jest proste – wymaga jedynie narysowania odpowiedniego kształtu i dodania poleceń oczekiwania na dotyk i zmiany koloru podświetlenia w węzłach ścieżki.
    


W tym roku szkolnym o kartę rowerową ubiegało się 66 uczniów. Uczniowie klasy czwartej przez cały rok na lekcjach techniki uczyli się przepisów ruchu drogowego dotyczących pieszych i rowerzystów, budowy i obsługi roweru oraz poznawali zasady udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Do egzaminu przystąpili zatem zarówno czwartoklasiści, jak i piątoklasiści, którzy nie zdążyli przystąpić do egzaminów w ubiegłym roku. W części praktycznej uczniowie musieli wykazać się umiejętnością jazdy na rowerze zgodnie z przepisami ruchu drogowego. Uczniowie, którym nie udało się uzyskać wystarczającej liczby punktów na zaliczenie testów teoretycznych  będą mogli powtórzyć egzamin w przyszłym roku.

  


Mistrzem tabliczki mnożenia w klasie 2a został BORYS BOŻEK🏆
Wicemistrzami: FILIP MAJCHAK I MICHALINKA KASPRZAK💪🏆👏
Gratulujemy.

  


Strona 5 z 30First   Previous   1  2  3  4  [5]  6  7  8  9  10  Next   Ostatni   
  Szukaj   

Dziennik Internetowy
 

 

 CERTYFIKATY TRZYNASTKI 

certyfikat 


 wf z klasą - blog I edycja

 

wf z klasą - blog II edycja

 

wf z klasą - blog III edycja

 

 

Młodzi i media
- certyfikat
/ blog

 


ceryfikat

zobacz szczegóły

 

certyfikat
zobacz szczegóły

 

PROJEKTY,
PROGRAMY,
AKCJE

W "13"
  

 

 InstaLing.pl

Nauka języków prosta

 

 

 

 

 zobacz szczegóły

akcje w SP 13

 

 

Internetowy Teatr
Telewizji

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dziennik Internetowy
 

 

 CERTYFIKATY TRZYNASTKI 

certyfikat 


 wf z klasą - blog I edycja

 

wf z klasą - blog II edycja

 

wf z klasą - blog III edycja

 

 

Młodzi i media
- certyfikat
/ blog

 


ceryfikat

zobacz szczegóły

 

certyfikat
zobacz szczegóły

 

PROJEKTY,
PROGRAMY,
AKCJE

W "13"
  

 

 InstaLing.pl

Nauka języków prosta

 

 

 

 

 zobacz szczegóły

akcje w SP 13

 

 

Internetowy Teatr
Telewizji