Projekt ma wyposażyć uczniów w określone wiadomości, umiejętności i postawy, w przystępny sposób przybliżyć uczniom świat przyrody, uświadomić, że są jej częścią oraz uwrażliwić na przejawy degradacji środowiska i rozwijać pozytywne zachowania wobec ochrony przyrody.
Ruch na świeżym powietrzu, w otoczeniu przyrody wpłynie dodatnio na wzrost i rozwój uczniów. Wspólne przebywanie poza murami budynku szkoły będzie doskonałym sposobem na integrację grupy, przekazanie wartości wychowawczych, w tym przyrodniczych, zdrowotnych, patriotycznych.
Cele ogólne:
1.Poznanie miasta Ostrowa Wielkopolskiego, regionu południowej Wielkopolski i Polski.
2. Rozwijanie zdolności poznawczych dziecka i wrażliwości na problemy środowiska przyrodniczego poprzez bezpośredni kontakt z przyrodą.
3. Doskonalenie umiejętności poszukiwania, odnajdywania oraz dostrzegania piękna w przyrodzie. rozwijanie postaw patriotycznych u uczniów poprzez poznawanie Polski, jej tradycji, kultury narodowej i przyrody, ze szczególnym uwzględnieniem najbliższej okolicy.
4. Promowanie aktywnego i kulturalnego spędzania wolnego czasu.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- rozumie potrzebę aktywnego wypoczynku, wyrabia w sobie nawyk czynnego spędzania czasuwolnego
- poznaje walory turystyczno-krajoznawcze Polski, południowej Wielkopolski, w szczególności Ostrowa Wielkopolskiego i okolicy
- zna i stosuje podstawowe zasady bezpieczeństwa w czasie poruszania się po drogach, ulicach, w środkach komunikacji,
- uczy się umiejętności obserwacji środowiska i wyciągania wniosków,
- rozumie konieczność ochrony środowiska naturalnego,
- nabywa umiejętności współpracy w grupie, wzajemnej troski i pomocy,
- używa zwrotów grzecznościowych
- dostrzega wartości kontaktów rodzinnych, koleżeńskich, przyjacielskich,
- przedstawia i wyraża własne przeżycia i obserwacje za pomocą prac plastycznych.
Sposób realizacji:
- udział uczniów w wycieczkach turystyczno - krajoznawczych, rajdach pieszych,
- organizacja szkolnego konkursu plastycznego „Wspomnienia z naszego wędrowania”
- wykonanie zdjęć i opis miejsc dokumentujących wspólne wędrowanie.
Metody pracy:
- bezpośrednia obserwacja rzeczywistości,
- wielozmysłowe poznawanie świata poprzez własne doświadczenie zdobyte drogą
obserwacji, przeżywania,
działania,
- metody czynne, oparte na organizowaniu aktywnego udziału dzieci w rajdach, wyjściach, wycieczkach.
Adresaci projektu: uczniowie klas: II a, II b, III a, III b, wychowawcy klas
Autorzy projektu: Ewa Portasiak-Włodarczyk, Monika Wiatrak
Projekt ma wyposażyć uczniów w określone wiadomości, umiejętności i postawy, w przystępny sposób przybliżyć uczniom świat przyrody, uświadomić, że są jej częścią oraz uwrażliwić na przejawy degradacji środowiska i rozwijać pozytywne zachowania wobec ochrony przyrody.
Ruch na świeżym powietrzu, w otoczeniu przyrody wpłynie dodatnio na wzrost i rozwój uczniów. Wspólne przebywanie poza murami budynku szkoły będzie doskonałym sposobem na integrację grupy, przekazanie wartości wychowawczych, w tym przyrodniczych, zdrowotnych, patriotycznych.
Cele ogólne:
1.Poznanie miasta Ostrowa Wielkopolskiego, regionu południowej Wielkopolski i Polski.
2. Rozwijanie zdolności poznawczych dziecka i wrażliwości na problemy środowiska przyrodniczego poprzez bezpośredni kontakt z przyrodą.
3. Doskonalenie umiejętności poszukiwania, odnajdywania oraz dostrzegania piękna w przyrodzie. rozwijanie postaw patriotycznych u uczniów poprzez poznawanie Polski, jej tradycji, kultury narodowej i przyrody, ze szczególnym uwzględnieniem najbliższej okolicy.
4. Promowanie aktywnego i kulturalnego spędzania wolnego czasu.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- rozumie potrzebę aktywnego wypoczynku, wyrabia w sobie nawyk czynnego spędzania czasuwolnego
- poznaje walory turystyczno-krajoznawcze Polski, południowej Wielkopolski, w szczególności Ostrowa Wielkopolskiego i okolicy
- zna i stosuje podstawowe zasady bezpieczeństwa w czasie poruszania się po drogach, ulicach, w środkach komunikacji,
- uczy się umiejętności obserwacji środowiska i wyciągania wniosków,
- rozumie konieczność ochrony środowiska naturalnego,
- nabywa umiejętności współpracy w grupie, wzajemnej troski i pomocy,
- używa zwrotów grzecznościowych
- dostrzega wartości kontaktów rodzinnych, koleżeńskich, przyjacielskich,
- przedstawia i wyraża własne przeżycia i obserwacje za pomocą prac plastycznych.
Sposób realizacji:
- udział uczniów w wycieczkach turystyczno - krajoznawczych, rajdach pieszych,
- organizacja szkolnego konkursu plastycznego „Wspomnienia z naszego wędrowania”
- wykonanie zdjęć i opis miejsc dokumentujących wspólne wędrowanie.
Metody pracy:
- bezpośrednia obserwacja rzeczywistości,
- wielozmysłowe poznawanie świata poprzez własne doświadczenie zdobyte drogą
obserwacji, przeżywania,
działania,
- metody czynne, oparte na organizowaniu aktywnego udziału dzieci w rajdach, wyjściach, wycieczkach.
Adresaci projektu: uczniowie klas: II a, II b, III a, III b, wychowawcy klas
Autorzy projektu: Ewa Portasiak-Włodarczyk, Monika Wiatrak